Wednesday, February 23, 2011

Link Pelangi

salam readers~

Oke. Hari ni aku nak cakap pasal link berpelangi. Korang paham? kalau tak paham korang boleh je letak cursor korang kat mana mana link yang ada dalam belog aku ni. jadi warna-warni kan? Kan? Ha. nak tau macam mana nak buat? senang je. korang ikut step ni satu satu oke. :)

1) Of kos korang kena sign in dulu blogger korang.

2) Dashboard --- Design --- Edit HTML

3) Cari kod nie
*guna Ctrl + F kalau nak senang*

4) Then, masukkan kod nie sebelum kod </head> tu.

5) Save! :)

lepas tu korang try la tengok. mesti jadik! bagi sesapa yang ada blog selain blogger nie, macam wordpress ke, kalau nak buat link kaler kaler tu boleh ja guna kod ni. cara yang sama jugak nak buatnya. *kecuali yang step 2 tu lah. aku tak ingat yang dalam wordpress tu apa dia. hehe* tapi senang je kan? kalu dah boleh buat tu jangan lupa credit kat aku ye. hoho. cuma tulis kat entry korang **credit to akira sebab bagi tutorial nie.** hoho. ikut korang lah nak tulis camne. tapi yang penting LINK aku tu. teeheee~


oke. aku mintak diri dulu sebab ma aku dah bising sebab aku tak tidur tidur lagi walaupun dah tengah malam. huhu. jumpa lagi di lain entry! daaa!~  ..^_______________^..

No comments:

Post a Comment

Thanks for comment. Come again! ^_^