Monday, October 10, 2011

[Tutorial] How To Use Blogskin Template








Ramai yang tanya pasal masalah nie. Macam mana nak guna blogskin nie? Kenapa saya paste code dia, lepas tu nak save ada error? Dan sebagainya lah soalan2 pasal nak pakai blogskin nie. Meh sini cikgu nak ajar meh.

First of all, korang kena ubah template yang korang guna tu. Korang kena revert template korang kepada old template || classic template.

1. Dashboard > Template > scroll ke bawah sekali > Revert To Classic Template






2. Dah revert? Korang kosongkan HTML box korang tu.






3. Then, korang amek code blogskin yang korang nak guna tu, then paste ke dalam HTML box yang korang dah kosongkan tadi. Nak amek code macam mana? Korang kena download template dia dulu. Pegi ke SINI untuk men-download.






4. Dah download tu, korang bukak code tu dalam notepad, then copy semua code dia. Lepas tu paste je dalam HTML box yang kosong tu. Save dan SIAP!^^

Lots of Love,
Yana

2 comments:

  1. macam mana nak buat menu macam dekat blog awak yang ni http://apple-sidz4eva.blogspot.com/,, bila tekan le taggie, le ape sume tuh dia tak bukak new page.. macam habat. tolong aja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu saya guna classic template. Dia just ubah page tanpa perlu loading. Boleh convert template macam yang saya ajar kat entri nie :)

      Delete

Thanks for comment. Come again! ^_^